Monday, April 4, 2011

saya objek nerd episode II

Hi . saya lagi .

aku dah bertekad tanak guna gua . rasa tak jelita .

berbalik pada topik perbahasan hari ini . aku nak meluahkan rasa yang terpendam . yang dah lama aku pendam .


aku dah jatuh cinta dengan Pak Cik bas .


oh , keji . Pak Cik tuh da kawen .

yalah-yalah . fatamorgana semua itu .


acctualy aku nak cerita pasal meter 'nerd'ity aku dan juga rakan-rakan taulan yang lain .

yang makin hari makin ngeng . makin hari tangunggjawab makin diabai . aku la tu . haih .

sebenarnya , aku pun pelik kenapa aku sangat wori kalau jadi nerd . yalah sapa suka jadi nerd .


aku rasa nerd adalah satu jangkauan dimana dalam skop palaotak kau memang tadak benda lain selain silibus-silibus dalam buku . uff . sungguh tak bewarna .

aku penah jadi nerd dan aku taubat tanak jadi lagi .

tapi baru-baru ni aku kena sepak [baca : tegur ]


sebenarnya kenapa kita wori orang cop kita nerd ?


yah . sebab kita tak ikhlas belajar .

kita tak ihlas nak tuntut ilmu .

dan ilmu tuh daripada siapa ?

yah , lagi sekali . dari Allah .

maka kau tak ikhlas dengan sapa?

yah , kau tak ikhlas dengan Allah .



orang yang betul-betul ikhlas tuntut ilmu dia tak akan kisah who the hell they are yang cakap dia nerd . as long as dia tahu usaha dia dipandang Allah .
yang kau nak wori nampak nerd dari pandangan mata manusia tu hapahal .

redha sapa yang kau cari sebenarnya ?



people will kept saying

"hang ni tak dak life . NERD! tak enjoy langsong hidop hang"

ahhh . abaikan semua itu . bila hang dah berjaya , they come back to you and say



" hai! hang dulu penah beli geremit [ baca : pengasah pensel ] ngan aku "

" hai , dulu kita penah balut buku sama-sama "


* sorilah emo . emo dengan diri sendiri *


so , from now on . abaikan mulut orang . mulut orang sampai bila tak puas .

tapi , pastikan niat kau belajar betul . kalau belajar sebeb nak pemes memang nak kena sekeh la kan .


lagi satu , yang mereka dok sebok-sebok cakap tadak life hapa kebenda tuh .

meh sini sat aku nak tanya .


" whats the meaning of life acctually ? "



hidup kau sebenarnya adalah untuk mati . menyediakan bekalan unutk mendapatkan kehidupan yang lebih indah disana . yang lebih kekal abadi .

so , who the hell they are to tell you the meaning of life .

back off la weh !

okeh . sudah . aku dah puas tumbuk diri sendiri .



kalau kau nak tahu , dari awal entri sampai akhir entri aku tengah marah diri sendiri . meronta-ronta dia merayu kat aku jangan jadi nerd . tapi aku tahu . saiton punya kerja . nyah kau!

aku nak out . tima kasih buat sapa yang baca blog winabe ni . hidup segan mati tak mahu . moga dapat manfaat .


chaloh bette . selamat menjadi nerd yang hengsem !




2 comments:

Siti Zafirah said...

njoy life ja.
nerd yg jelita,k.

Ja said...

baik doktot . *terharu*

Post a Comment