Wednesday, April 20, 2011

muka tak cukup KISAS


* entri tak berniat nak belagak dengan status sekolah lama dan aku rasa ex sekolah ini lebih mengerti apa yang nak disampaikan *



suatu petang yang dingin-dingin beku sampai ke tulang .


" Ja , kau tahu tak yang orang tak percaya kau ex-KISAS "


" tahu "
hins hins * hidung kembang kempis menahan sabar *


aku pusing kiri . aku pusing kanan . membuat perkiraan matematik tambahan . membilang-bilang budak KISAS dekat unibesiti aku . mula terbayang-bayang manusia yang bertudung labuh . eh . ada seketol tudung kurang berbidang namploh .


oh . itu aku . -.-'









*********************


kalau ikut rasional , takkan lah aku nak tumbuk budak yang tak percaya bahawasanya aku ex-KISAS .

atau pergi berdakyah kat dia sampai dia percaya bahawa :


" ya , engkau produk KISAS . sekolah yang melahirkan para ustaz . sekolah yg dibina berkat duit ulama untuk melihat institusi yg bertunjangkan agama terbina "




so . siapa yang salah bila aku nampak tak cukup KISAS .



kerajaan ?

parti pembangkang ?

ibu bapa ?

atau rakan sebaya ?



tak . semua ni salah aku .



aku tak cukup kuat .

kekuatan itu sebenarnya perlu dibina , bukan ditunggu .





aku tak pukul sama rata yang budak bertudung kurang berbidang namploh macam aku nih jahat .

ada satu kisah . seorang pelacur masuk sorga sebab bagi minum hanjeng yg kehausan .


dan aku tak lah cakap yg ustajah-ustajah yang bertudung labuh ni tak best .

aku pun , kalau nak buat menantu , aku cari stok-stok ustajah dekat anak aku
* jauhnya lah imaginasi aku *

tapi , secara analoginya , kau kalau dapat result gempak , mesti lah kau nak result lagi gempak untuk exam yang mendatang .

macam tu lah jugak diri kita . takkan lah kita dah puas hati dengan diri kita sekarang ni .




" Barangsiapa yang amalannya hari ini lebih baik dari semalam , dia adalah orang yang beruntung . Barangsiapa yang amalannya hari ini sama dengan yang semalam , dia adalah orang yang rugi . Dan barangsiapa yang amalannya hari ini lebih buruk dari hari semalam , dia tergolong dari orang-orang yang dilaknat Allah swt "

Sabda Nabi S.A.W







bangunkan aku andainya aku terjatuh ,
kerana aku manusia yang tak sempurna .

bimbing aku andainya aku tersasar dari landasan ,
kerana aku manusia yang sering terlupa .

jangan berhenti menegur aku ,
kerana syaitan tak pernah berhenti menggoda .





aku perlukan teguran , bukan cakap-cakap belakang .

























kerana aku buka psikik :P

2 comments:

mijan said...

jangan berhenti menegur, kerana syaitan xberhenti menggoda..like that=p

Ja said...

ambek ayat orang . hehe

Post a Comment