Tuesday, February 22, 2011

rawak

hari ni aku nak luahkan apa-apa setori yang ada secara random atau dalam bahasa melayu nya suka-hati-gua


sepatutnya aku spendkan masa sekarang ni baca buku anatomy yang bertebalan 892 tak termasuk glosari . lepas ni kalau orang cakap manusia itu complicated , aku nak angguk dalam kadar yang segera dengan penuh keyakinan .

bila dah masuk sem 2 , istilah main-main kena simpan dalam rak . lain lah kalau kau bijak macam mark zukerberg . kecik-kecik dah pandai buat fesbuk . orang macam aku stadi kena pulun sebab otak tak tara mana .

setiap kali aku baca buku aku mesti nak nangis . bukan nangis sebab takjub dengan ilmu Allah [aku tak cukup baik lagi] . tapi nangis sebab aku sangat-sangat cuak tengok buku tebal-tebal.
dulu , mereka cakap medic ni susah aku balas

" tapa-tapa , orng cina india bole buat , keturunan Haji Awang pon bole lah "


aku jawab dengan menggenggam penumbuk . maksudnya tengah highly-motivated lah , bukan nak cari gadoh .


Mak aku pon angguk sambil bermonolog dalaman


" baguih anak aku ni , berwawasan macam aku "



tapi bila dah kena betul-betul . heh . hang mahu
tahu lah . cuak bai . baru second sem .

sekarang aku tadak lah dah yakin bole cary , tapi aku tengah mencari semahngat baru .

hidup ini tak macam dulu . bila besar , otak perlu
seiringan membesar . badan pon turut serta . tak pasti kenapa .

setiap hari perlu ada pembaharuan , penambahbaikan . kalau masih di takuk lama , perabeh borah sahaja .


*tukar mood sedih*

aku tengah sedih ni . serius lah tak tipu .









kadang-kadang kita mahu orang yang kita sayang be around us forever . tapi kita sering lupa . mereka ada kehidupan tersendiri . mereka pun ada orang yang disayangi . *hapahal ada banyak sayang ni . ini tak ditujukan kepada lelaki ajnabi oke*

aku just nak cakap , aku sedih . itu sahaja bole cerita . trust me , erasing the memory is not that easy .

kenapa mesti nak campak memori jauh-jauh ? sebab kau tanak memori tu lah . pahit nak telan .

terasa diri ni bodoh . jackass .

yang kau sayang dia lebih tu kenapa? *lagi sekali tiada kaitan dengan lelaki ajnabi*

sayang lah . tapi tak tahu lak pulak dia tak sayang kita . amek pengajaran . jangan sayang orang over-over . nanti kuciwa tak engat . *warning last . tiada kaitan dengan lelaki ajnabi*




dolu-dolu


forcing people to like you is stupid


0 comments:

Post a Comment