Thursday, February 17, 2011

aku bijak . masalah?

heh . riak nak mahampos lah budak nih . awal entri dah puji dirik sendiri . aku jawab ,

masalah ?

eh tak , tu saitan yg jawabkan. aku jawab. hg sabaq sat buleh dak . hamboih kalut kemaing .

sebelum kau nak bagi pahala dekat aku , kau baca sini .

ha, amacam ? senyap pon . kan dah cakap aku ni bijak sebenarnya . bum cikewaw waw .

motif entri ? mestilah aku nak hebohkan kebijaksaan aku .

eh, saitan ni . tak payah lah baik sgat nak tolong jawabkan . terajang satgi, tersungkur di pintu neraka kot . aku tak terajang kau pun takdir kau memang dekat situ . aku? ouh, mendoakan yang terbaik . kenapa post ini terarah kepada gaya ustajah ni . nawal punya kerja .

kau ingat best ke jadik bijak nih . sampai nama kau keluar paper . memang best pon sebenarnya . antaranya


a. potong line bayar duit minyak kereta

b. makan mekdi free

c. dapat jadik calon menantu mak Datin






ish . kau tak rasa kah aku menipu . sebab


pertama , aku tak penah bayar duit minyak kereta . bapak aku buat .

kedua , mekdi tuh boikot . oh , terasa baik . ni kewajipan lah

ketiga , aku tak pernah bercita-cita nak kawen dengan anak mak Datin pon.
kecuali mak Datin yg ustajah lah
*poyo macam ada anak mak Datin versi ustajah nak masok minang esok sahaja*




oke . kembali kepada soalan yang telah suku kepada suku jalan dikupas tadik .


'best ke jadik bijak? '


best! kalau kau bijak dengan cara yang benar . cara aku bijak sampai ke tahap tuh bukanlah dengan cara yang betol . kenapa ?

meh gua nak habaq *asimilasi bahasa mak rempit n kedah berlaku di sini*

sebab , dulu-dulu aku tinggalkan kawan-kawan aku . bagi aku mereka tuh buang masa aku kalau aku banyak bergelak ketawa. better aku isik masa dengan belajar . alah , ayat normal kau jumpak dalam buku karangan UPSR dolu2 . dan sekarang aku sangat menyesal . sebab bila kau berkawan baik dengan buku , kau tak akan ada kawan baik dari spesis manusia .


ini pendapat picisan aku . ahli ilmiah baca belog aku , mahu dia jentik telinga aku sampai bunyik... bunyi... alah , aku tak jumpak bunyi yg nak gambarkan bunyik telinga kena jentik laju2 . kau bayangkan sendirik .


pastuh , aku tinggalkan hakak aku . uwaaaa . bagi aku ni paling sadis . sebab genetik dia lebeh kurang aku . tapi aku utamakan buku yang tiada persamaan genetik langsung dengan aku . aku isi masa dengan bbbbbbbbbaaaaaaaaaaaccccccccccaaaaa sahaja buku . 'aku-bukan-aku' dari form 2 sampai lah form 5 , sekarang , aku dekat obesi . . aku idop 19 tahun .

kau terel matematik tambahan en ? cuba kau tolak . berapa banyak masa aku spend dengan dia . aku terasa nak hempok kepala aku dekat dinding . sirius lah menyesal . tapih! aku percaya ini semua dah disusun . ada hikmahnya . bila pk camni rasa tenang kembali . sedih tuh ada lah lagi sikit .

to my beautiful sis , maafkan saya . trying to be a good sister to you . trying hard . till now .



pastuh , bila kau stadi cara tak betul ni , kau akan hilang kehidupan . dalam bahasa london

"u will lose your life "


percaya lah cakap aku , nak cari balik kehidupan yang hilang tuh bukan mudah menggapai bintang di angkasa . eh . hapahal aku miming lagu AF ni . ish .

nway . serius aku tak tipu . you will lose your identity . sebab perkembangan kau berlaku secara separa normal atau keseluruhannya tidak normal . perkembangan social kau? sucks . *ada gaya macam doktot tak *

ada orang kata "dah sampai masok paper tuh betol lah cara belajarnya"

bagi aku tidak . cara yang betol bagi aku bila kau cemerlang segenap aspek . cewwwwahhh.
aku tak pasti kenapa 2 3 hari ini asek nak ilmiah .

but yet . aku sangat bahagia . sebab dalam tahun-tahun kesewelan aku , ada lagik manusia yang ikhlas sayang aku . sumpah lah terharu weh . bukan senang nak jumpak makhluk genetik sahabat sejatttttiiiih nih . n hakak sejati n abang n ayah n emak n adek n the list goes on . asai ?
sebab org2 keliling aku semua baik2 . silalah terharu .

aku rasa aku patut berhenti . panjang sangat org x panjang . pendek pon org x bca jugak .wua3

sapa2 yang ada simpan cita-cita nak masok paper. silalah . cuma dengan cara yang betul .

dont follow my footsteps .













0 comments:

Post a Comment