Thursday, February 24, 2011

hadiah dari Dia



alam ini penuh dengan rahsia .
kita yang perlu bijak menilai
















okeh . isu yang nak dibawak pada hari ini berat . sila bersedia .

tidak lah berat sangat sampai rasa nak terjun lombong emas area Kuala Tampin *ada ka?* . bule diterima lojik akal lagih

dulu aku penah setori . duit aku hilang di Syria . jumlah yang tidak sikit .jumlah yang bule lah kau nak beli Nike Limited Edition .

hilang di Makam Nabi Zakari . muka aku chill ja time tuh . padahal dalam hati hanya Dia yang tahu .

sepanjang journey, one question keep popping in my mind . peh . bahasa enggelih aku hebat jugak .


" apa Dia cuba nak bagitahu "



sekarang aku dah ada jawapan . apa ? ada lah .

eh tak , aku nak setori la ni .

kenapa tajuk hadiah dari Dia . sebab hadiah tu bukan kau yang bagi .

sebab hadiah tu bernilai . hadiah nak bagi aku jadi orang yang lagi baik dari dulu .

hadiah tu kau sekaya Bill Gate pun kau tak akan mampu .

sekarang , the puzzle is completed .

kenapa aku ditemukan dengan dia ?

kenapa purse aku hilang ?

semua ada jawapannya .




hidup ini tak selalunya indah

kadang-kadang kita sering menyerah kalah

kononnya inilah cabaran paling maksima

tapi kita sering lupa

pada manusia yang lagi tabah

kerap kali juga

mulut terlupa mengucap kalimah keramat

Alhamdulillah

kononya semua ini kita yang punya

Syukran Ya Ilahi

pada nikmat yang tak terkira





















0 comments:

Post a Comment