Wednesday, March 2, 2011

kenapa saya sayang dedi saya






untuk post kali ni kata ganti nama diri pertama 'aku' dan 'gua' diubah . perkataan 'saya' mengambil peranan .


kenapa?


dah post pasal ayah gua saya . maka, untuk menunjukkan perasaan yang mata keatas tangan ke bahu [posture respek] mestilah kena sopan .kan3.

*tak pasti kenapa 2 3 hari ni saya semangat betol apdet belog . entah ada ka idok orang baco loh .


oke...



KENAPA SAYA SAYANG DEDI SAYA ?


sebab aku tak sayang ayah kau .. HAHA


joking



1. sebab dia ayah saya . perlu elaborasi lagi ka?



2. sebab ayah saya kacak . tiada keraguan lagi . bukti ? kewujudan saya .


3. sebab ayah kawen dengan emak saya . tanpa percantuman ovum dan sperma daripada mereka tiadalah saya dan juga adek-beradek saya yang lain . tapi yang pasti saya dapat genetik terbaik .

*maaf budak medis memang sedikit perasan dan l*c*h


4. sebab dia terel bahasa inggelis . tapi BI
SPM saya tak A pelas lah :'(


5. sebab dia ada moto besaq


mutu gaya dan keunggulan



kalau naik moto ni , sirius lah nampak stailoh . err. tapi tak pasti macam mana faktor pemilikan moto besaq dapat menambah kasih sayang saya pada beliau .


mungkin beliau nampak lebih hensem begini . ayah yang hensem sebenarnya bule memberi efek positif dalam jiwa anak2.


ya lah . anak mana tak suka jalan bahu seteret 180 darejah sambil mencanang satu dunia


" bapak gua saya hensem"


tapi jangan sampai lah riak . harta benda tak ke mana.


ah sudah2 . entri ini bukan berhala tujukan tazkirah . esok-esok saya buat . [entah bila pulak]






6. sebab dia selalu berpenat lelah demi kami berempat .

I know . 4 years ago . when I was in form three . midnight . you are damn too tired to take me to the tution class . but U ignored it .

U almost slept while driving because U are too tired . sori Ayah .

and I know very well . the look on your face tell everything . each time you came home after a long day of tutions , talks for Ur students . u r beaten up. but yet . u ignored it . for the sake of ur child . thanks ayah .


thanks ayah . I cant find any words available in your language [english] to show how big my love to you .





you are my dad , ayah , dedi , abah , walid , papa









and you are my hero












p/s . mak jangan lah jeles pulak tengah kumpul idea . ngeeheheh














2 comments:

Unknown said...

haha. rindu abah jgak :'(

Ja said...

everybody miss their hero :)

Post a Comment