Thursday, March 3, 2011

hari aku kau dan mereka perlu bersedih



*amaran keras. aku banyak cakap lebat dalam blog . tak bermakna aku sebaik itu [baik ke]. but trying to be like that*



salam.


hari ini berapa hari bulan anak-anak ? [waktu jordan]

oh, tepat!


3 Mac


hari ini bukan hari jadi bakal mak mertua aku [aku pun tak tahu siapa]



tapi adalah hari untuk aku kau dan mereka untuk bersedih.

oh, bukan sebab duit elaun habes area-area ini .

tapi , terjatuhnya sistem khilafah adalah pada hari ini . sob3 :'(


eh . apa itu khalifah ?


mai duduk dekat-dekat, rapat-rapat . bawak palaotak minda masing-masing nuuuuun jauh ke sana .







beratus-ratus tahun yang dahulu .

tahukah anak-anak bahawa dahulu kala tamadun Islam ini luas.

2/3 dunia bhai . by population not area oke.


kau bayangkan kau jalan-jalan, eh orang Islam . jalan lagi . eh, kau pun Islam jugak . jalan lagi . dan kau boleh agak jalan cerita yang seterusnya .



dan Islam mereka bukan seperti Islam sekarang .


Sabda Baginda SAW :

"Bahkan masa itu mereka (umat Islam) lebih ramai tetapi tidak berguna, tidak bererti dan tidak menakutkan musuh. Mereka adalah ibarat buih di laut."




2/3 tuh dinaungi oleh seorang sahaja ketua . peh . hensem habeh .



kau bayangkanlah . sebagai contoh

seorang perempuan kena harass area-area Kuala Tampin . tapi khalifah yang duduk belah-belah Timur Tengah bule dengar 'rintihan' perempuan tuh.

dan tindakan segera diambil walaupun perempuan itu melayu dan khalifah itu arab . waaaahhh.. sooo keeeewwwlll .

aku bg secara contoh . nak bagi anda sekalian nampak.

nak cakap kata, sistem khalifah dolu-dolu bukan satu tempat . tak dibatasi perbezaan budaya dan kaum . asalkan kau Islam , kau akan dinaungi . best bukan?

pastu rijal [baca:lelaki] zaman dulu sangat lah stailoh .

you name it .


Salahuddin al-Ayubi

Khalid al-Walid

Thariq bin Ziyad


rokok-rokok ni tak main la .

rempit apatah lagi

[jangan kau nak berhujah dengan aku zaman dulu tadak moto]


berwawasan tahu . calon suami idaman .







ini bergaya




kau bule bayang tak ni . aku dah semangat bagi deskiripsi .


best kan?

tapi hari ini , itu semua sudah tiada .

tak pasti ke mana hilangnya rijal yang hensem-hensem dulu .

tak pasti di mana lagi tempat kalimah Allah ditegakkan .


eh , aku pasti kenapa .

sebab sistem khilafah sudah tiada .

musnah.

orang Islam sudah tidak dinaungi lagi. terbiar .

dipijak-pijak .

wahai ladies dan gentleman yang jelita serta macho sekalian . bangkit lah semula . ikut balik apa yang disuruh . jangan ikut kata hati . itu propaganda *sensored* barat semata.



surat cinta dari Dia hayati .

kata-kata Baginda amalkan .






tak mahukah kita lihat seluruh umat Islam bergabung semula ?






Mesir
2 juta manusia . satu imam .
















1 comments:

Ja said...

oke.trimas

Post a Comment